Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Lianne Snijders - WaarBenJij.nu Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Lianne Snijders - WaarBenJij.nu

Invercargill

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Een lege stad, veel etalages afgeplakt. Het schijnt ook een studentenstad te zijn, maar ook zij komen pas 8 januari. Misschien dat er daarom ook veel restaurants en winkels gesloten waren. We wilden graag naar Stewart Island. Het zuidelijkste stukje Nieuw Zeeland. Vandaar dat we door gereisd zijn naar Invercargill. We hadden ook een hotel waar niets bij zat. Dus ‘s avonds twee keer in hetzelfde restaurant gaan eten. Hoe slecht kun je het hebben. De tweede dag naar Bluff gereisd om daar met de catamaran over te steken naar Stewart Island voor een dagtrip. Deze oversteek kan vrij ruw zijn, maar we hadden geluk. De overtocht ging lekker rustig. Daar aangekomen hebben we een excursie geboekt om vandaar weer met een catamaran naar het nog kleinere eiland Ulva te varen om daar een wandeling te maken. Stewart Island staat bekend om zijn bijzondere dieren die alleen nog daar voorkomen. Tijdens de boottocht vlogen er een paar albatrossen mee ( vraag me niet welke soort). Ook zagen we onderweg op een rots een hele groep pinguïns zitten ( vraag me niet welke soort). Op het eilandje zelf hebben we welgeteld 1 vogeltje gezien (ik vond het op een spreeuw lijken) en 1 zeeleeuw. De kea liet zich niet zien. Misschien ben ik wel een natuurbarbaar maar al met al, vond ik het wat tegen allen. Natuurlijk weet ik wel dat de natuur niet te sturen is, maar mijn verwachtingen waren toch wat hoger. In de loop van de middag weer terug naar Invercargill om de andere dag weer door te reizen naar Dunedin.

  • 06 Januari 2018 - 11:11

    Esmee:

    Het is inderdaad geluk hebben met wat je ziet. Op Ulva hadden wij ook niet zoveel geluk helaas. Ik vind het wel super leuk om zo mee te mogen lezen en kijken. En beleef onze reis weet even helemaal opnieuw. Dankjewel en nog heel veel plezier de laatste paar dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 02 Dec. 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9962

Voorgaande reizen:

08 December 2017 - 09 Januari 2018

met z'n allen naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: